Review

Gepubliceerd op 12 juli 2014 om 15:28

De eerste versie van Minecraft is al weer 5 jaar oud geworden, om precies te zijn mei 2009. Sindsdien is de game uitgegroeid van Alpha, Beta en uiteindelijk de huidige versie. Ontwikkelaar Notch heeft met name in de bèta-fase de allergrootste veranderingen doorgevoerd. Of Minecraft een succes is, mag niet langer de vraag zijn, want de game is aan het einde van de bèta al vier miljoen keer verkocht.

Minecraft, het spel grotendeels ontwikkeld door top-ontwikkelaar "Notch", met zijn bedrijf Mojang AB. Het kent in de huidige update (1.7.10) heel veel opties. In een paar woorden zou je Minecraft een reusachtige, zelfs oneindige blokkenwereld kunnen noemen. Of bij de Minecraft pocket edition een blokken doos. Hier op een rijtje de plusjes en minnetjes voor de Minecraft op de compter.

+ Oneindige mogelijkheden
+ Leuke multi-player opties
+ Leuk om zelf te bouwen
+ Redstone

- Zware game (Je hebt er een goede computer voor nodig)
- Duur (20,-)
- Lastige download
- Moeilijk om te craften

Minecraft is zoals ik al heb gezegt naar mijn mening het leukst in creative omdat je daar gewoon lekker kan bouwen en iets moois kan maken. Super leuk is het ook om daar met redstone te experimenteren. In survival is het moeijlijk om alle craft patronen te weten en is het onginnen van zeldzame materialen ingewikkeld waardoor je moeijlijk verder komt. Ook is het erg onrealistisch.

Servers zijn ook leuke speelstijlen. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar game servers. Dit zijn servers waar er met Minecraft allerlei mini games bedacht zijn, zoals Skywars, Hide en Seek, Paintball etc.. Zo heb jij met Minecraft niet één maar wel 20 games.

Geplaatst door Eigenaar